tag:blogger.com,1999:blog-48206421005744367192024-03-12T20:29:30.649-07:00ლალილალიhttp://www.blogger.com/profile/03762135154756561100noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-4820642100574436719.post-65397563192339821732011-10-21T09:24:00.001-07:002011-10-21T11:15:54.731-07:00სხეულთა აჩქარებული მოძრაობა-შემაჯამებელი გაკვეთილი<div style="text-align: center;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: georgia; "><b>საჭირო განმარტებები და სიდიდეები:</b></span></div><div><ul><li><span class="Apple-style-span" style="font-family: georgia; "><b>მექანიკური მოძრაობა_</b><span class="Apple-style-span">დროის განმავლობაში სხეულის მდებარეობის ცვლილება სივრცეში სხვა სხეულის მიმართ;</span></span></li><li><span class="Apple-style-span" style="font-family: georgia; "><span class="Apple-style-span"><b>ტრაექტორია_</b>წირი,რომლის გასწვრივაც მოძრაობს სივრცეში მოძრავი სხეული;</span></span></li><li><span class="Apple-style-span" style="font-family: georgia; "><b>გავლილი მანძილი_</b>ტრაექტორიის სიგრძე,რომელსაც გადის სხეული დროის გარკვეულ მონაკვეთში(S-აღნიშვნა,მეტრი-საზომი ერთეული SI სისტემაში);</span></li><li><span class="Apple-style-span"><b>გადაადგილება_</b>წრფის მიმართული მონაკვეთი,რომელიც სხეულის საწყის მდებარეობას აერთებს მის მომდევნო მდებარეობასთან(S ვექტორით,საზომი ერთეული მეტრი);</span></li><li><span class="Apple-style-span"><b>სიჩქარე_</b>დროის ერთეულში გავლილი მანძილი(V ვექტორით,საზომი ერთეული მ/წმ);</span></li><li><span class="Apple-style-span"><b>წრფივი თანაბარაჩქარებული მოძრაობა_</b>სხეულის მოძრაობა,რომლის სიჩქარე დროის ნებისმიერ ტოლ შუალედებში ტოლი სიდიდით იცვლება,ტრაექტორია კი წარმოადგენს წრფეს;</span></li><li><span class="Apple-style-span"><b>აჩქარება_</b>სიდიდე,რომელიც ტოლია სხეულის სიჩქარის ცვლილების ფარდობისა დროის იმ შუალედთან,რომლის განმავლობაშიც ეს ცვლილება მოხდა(a ვექტორით, საზომი ერთეული მ/წმ-ის კვადრატთან);</span></li><li><b>ათვლის სისტემა_</b>ათვლის სხეული,მასთან დაკავშირებული კოორდინატთა ღერძები და დროის საზომი ხელსაწყო;</li><li><b>მრუდწირული მოძრაობა_</b>მოძრაობა,რომლის ტრაექტორია მრუდე წირია;</li><li><b>წირითი სიჩქარე_</b>სხეულის მიერ შემოწერილი რკალის სიგრძის შეფარდება ამ რკალის შემოსაწერად საჭირო დროის შუალედთან;</li><li><b>ბრუნვის პერიოდი</b>_წრეწირზე ერთი სრული ბრუნის შესასრულებლად საჭირო დროის შუალედი(T,საზომი ერთეული წამი);</li><li><b>ბრუნვის სიხშირე_</b>ერთ წამში შესრულებული ბრუნთა რიცხვი(n,საზომი ერთეული 1/წმ);</li><li style="text-align: left;"><b>ცენტრისკენული აჩქარება_</b>წრეწირზე მოძრავი სხეულის აჩქარება,რომელიც მიმართულია რადიუსის გასწვრივ,წრეწირის ცენტრისკენ.</li><li style="text-align: center;"><b>კონცეპტუალური რუკა</b></li></ul></div>ლალიhttp://www.blogger.com/profile/03762135154756561100noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4820642100574436719.post-33324371876758642002010-05-10T07:16:00.000-07:002010-05-28T00:50:26.730-07:00<b><span class="Apple-style-span" style="font-size:large;"><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:large;"><br /></span></b></div><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">პ რ ო ე ქ ტ ი </span></span></b><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:large;"><br /></span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">1. პროექტის სახელი: დაკვირვება მზისა და მთვარის დაბნელებაზე.</span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;"><br /></span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">2. პროექტის მოკლე აღწერა:მოიძიებენ ინფორმაციას მზისა და მთვარის დაბნელებების შესახებ ,მათ ისტორიულ თარიღებს და შექმნიან საპრეზენტაციო ფაილს.</span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;"><br /></span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">3. პროექტის სრული აღწერა: მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციებს ინტერნეტიდან, წიგნებიდან, სახელმძღვანელოებიდან... ეცნობიან მზისა და მთვარის დაბნელებებს , როგორც სინათლის წრფივი გავრცელების შედეგს.მოპოვებული ინფორმაციის შესაბამისად შექმნიან პრეზენტაციას, რომელსაც გააცნობენ სკოლის სხვა მოსწავლეებს კლასგარეშე შეხვედრის დროს. </span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;"> </span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">4.მონაწილეთა ასაკი:15 წელი.</span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;"><br /></span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;"> 5.ვადები/ხანგრძლივობა:ორი კვირა.</span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;"><br /></span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">6.პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში: კლასი დაიყოფა 3 ჯგუფად:</span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;"><br /></span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">I ჯგუფი, პირობით სახელით "მზე", მოიძიებს ინფორმაციას მზის დაბნელების შესახებ და გააკეთებენ შესაბამის ნახაზებს და შექმნის შესაბამის პრეზენტაციას (პროგრამა power Point)</span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;"><br /></span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">II. ჯგუფი, "მთვარე", მოიძიებს ინფორმაციას მთვარის დაბნელების შესახებ და გააკეთებს შესაბამის ნახაზს შექმნის შესაბამის პრეზენტაციას (პროგრამა power Point)</span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;"><br /></span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">III. ჯგუფი მოიძიებს იმ მხატვრულ ლიტერატურას,სადაც აღწერილია მზისა და მთვარის დაბნელების მოვლენები. მოპოვებული ინფორმაციას განათავსებს საპრეზენტაციო პროგრამაში.</span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;"><br /></span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">პრეოქტის დამთავრების შემდეგ სკოლაში მოხდება პრეზენტაციების წარდგენა უფროსკლასელ მოსწავლეებისათვის. </span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;"><br /></span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">7.მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები,რაც შეიძლება შეიქმნას:მოსწავლე აკვირდება და აღწერს სინათლის გავრცელებას ერთგვაროვან და არაერთგვაროვან გარემოში,ჩრდილის წარმოქმნას,მოიძიებს ინფორმაციას მზისა და მთვარის დაბნელების შესახებ ქართულ ლიტერატურაში,ისტორიასა და ასტრონომიაში.</span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">8.სარგებელი სხვებისათვის:შეგროვებული მასალა ხელმისაწვდომი იქნება სხვებისთვის </span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">9.სამუშაო ენა:ქართული. </span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">10.მონაწილეები სხვა სკოლიდან:---</span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">11.საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ისტორია,ქართული,ასტრონომია. </span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">12.პროექტის ფასილიტატორი:ლალი ცოცხალაშვილი. </span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">13.პროექტის ფორუმი:---</span></b></div><div><b><span class="Apple-style-span" style="font-size:medium;">14.პროექტის ვებ-გვერდი/ბლოგი:www.lalicoc.blogspot.com</span></b></div>ლალიhttp://www.blogger.com/profile/03762135154756561100noreply@blogger.com0